FAAR

FAAR

Of we de huisstijl voor een nieuw non-fictie boekenfestival in Oostende wilden ontwerpen? En aansluitend de website?
Ja en ja!


Al vier edities lang ontpopt Oostende zich tot literaire Stad aan Zee, met een interessant programma voor denkers en doeners op diverse locaties in de stad.

FAAR biedt een heel divers programma. Zo zijn er debatten, boekbesprekingen, een workshop creatief schrijven, een culinaire showkeuken en kun je zelfs een frisse duik nemen in de Noordzee. Het is slechts een greep uit het programma.

FAAR
FAAR

Branding

Voor het logo van FAAR werkten we met het lettertype Cooper Hewitt, dat is het huisstijllettertype van Toerisme Oostende. De letters 'A' in het logo stellen tegen elkaar leunende boeken voor. Het logo kan met of zonder slagzin gebruikt worden.

De driehoekvormige kleurvlakken zijn een verwijzing naar de ronddraaide lichtbundels van de vuurtoren (de faar). De draaiing van de vlakken loopt gelijk met de letters 'A'.

FAAR

Webdesign

De vormgeving van de website sluit naadloos aan op de huisstijl die we in-house bedachten.

De grootste blikvangers op de website zijn uiteraard de activiteiten. Met een handige filtering kan de bezoeker zijn zoektocht verfijnen: op datum, categorie, auteur, boek en leeftijd.

Sinds de tweede editie voegden we een pagina met timetable toe zodat je gemakkelijk kan speuren welke activiteiten doorgaan op welk tijdstip en welke locatie.

Kleuren

Het logo draagt de primaire steunkleur blauw die in alle visuele communicatie gebruikt wordt van Toerisme Oostende. We voegden daar nog twee steunkleuren aan toe en enkele afgeleiden.

Donkerblauw
Lichtgroen
Donkergeel
Lichtblauw
Donkergroen
Lichtgeel
Klant
Toerisme Oostende
Onze diensten
Analyse
Branding
Webdesign
Ontwikkeling